نام مسئول واحد : معصومه عظیمی مدرک تحصیلی : کارشناس پرستاری شرح وظایف واحد بهبودکیفیت و اعتباربخشی 1/1. شناسایی فرآیندهای اصلی با مشارکت صاحبان فرآیند 2/1.تهیه شناسنامه و فلوچارت هرفرایند با مشارکت صاحبان فرآیند 3/1.معرفی فرآیندهای اصلی شناسایی شده در جلسه تیم مدیریت و رهبری 4/1.ایجاد دسترسی کارکنان به فایل الکترونیک فرآیندهای اصلی ابلاغ شده با همکاری مدیریت IT 5/1. مشارکت در افزایش آگاهی کارکنان از فرآیندهای اصلی مرتبط با بخش / واحد 6/1. تعیین شاخص های سنجش فرآیندهای اصلی با مشارکت مسئولان / سرپرستاران بخش ها و واحدها 7/1. نظارت بر اندازه گیری و نظارت بر تحلیل شاخص های فرآیندی تعیین شده در بازه زمانی معین 8/1. ارائه گزارش تحلیل مسئولین شاخص ها به تیم اجرایی 9/1. کسب اطمینان از تدوین و انجام برنامه بهبود کیفیت پیشنهادی توسط صاحبان فرآیند 10/1. نظارت بر اجرای برنامه بهبود و اثربخشی آنها
1 /2 . شرکت در برنامه پایش و نظارت بر روند پایش برنامه های عملیاتی بصورت فصلی 2/2. نظارت بر تهیه گزارش و تحلیل شاخص های برنامه ای و در صورت لزوم پیشنهادات اصلاحی جهت ارائه در کمیته پایش و سنجش و یا تیم مدیریت و رهبری
1/ 3. تدوین یا بازنگری شاخص های عملکردی بالینی و غیر بالینی با مشارکت مسئولین بخش ها و واحدها 2/3. پیشنهاد شاخص های عملکردی بالینی / غیر بالینی تدوین شده با رعایت اولویت بندی به همراه تعیین مسئول اندازه گیری هر شاخص به تیم مدیریت و رهبری 3/3. همکاری با ریاست بیمارستان جهت ابلاغ شاخص های عملکردی بالینی / غیربالینی به تمام بخش ها و واحدها 4/3. نظارت بر جمع آوری و گزارش نتایج اندازه گیری هر شاخص توسط مسئول اندازه گیری آن 5/3. پی گیری گزارش نتایج شاخص ها ازمسئولین آنها بصورت ماهیانه 6/3. ارائه نتایج شاخص ها در کمیته پایش و سنجش بصورت ماهیانه 7/3. نظارت بر اجرای صحیح اقدامات اصلاحی / برنامه بهبود کیفیت ابلاغ شده از سوی تیم مدیریت و رهبری در مورد شاخص هایی که نتایج آنها در محدوده هشدار یا بحرانی قرار دارند با مشارکت مسئولین شاخص ها 7
1/4 . کمک به مسئولین بخش ها و واحدها و الویت بندی مشکلات جاری و فرصت های بهبود7
1/5. تدوین برنامه بهبود کیفیت پیشنهادی بخش ها / واحدها با همکاری مسئولین بخش ها و واحدها 2/5. طرح برنامه پیشنهادی در تیم مدیریت و رهبری جهت تصویب و تامین منابع مورد نیاز 3/5. همکاری با ریاست جهت ابلاغ برنامه بهبود به بخش ها و واحدها پس از تائید 4/5. نظارت بر اجرا و پیشرفت برنامه بهبود ابلاغ شده 5/5. گزارش نتایج پیشرفت برنامه به تیم مدیریت و رهبری
1/6. یکسان سازی فرمت مستندات اعتباربخشی 2/6. مشارکت در کارگروه های بازنگری مستندات 3/6. تائید مستندات بازنگری شده 4/6. همکاری در ابلاغ مستندات توسط ریاست 5/6. تهیه فایل الکترونیکی مستندات و در دسترس کارکنان قرار دادن آنها با همکاری IT
1/7. به روز رسانی چک لیست های کاغذی و الکترونیکی خودارزیابی 2/7. ابلاغ برنامه خودارزیابی بخش ها و واحدها 3/7. نظارت بر انجام نتایج خودارزیابی بخش ها و واحدها 4/7. جمع آوری و بررسی نتایج خودارزیابی بخش ها و واحدها 5/7. ارائه گزارش تحلیلی نتایج خودارزیابی بخش ها و واحدها به تیم اجرایی 6/7.همکاری با مسئولین بخش ها و واحدها جهت تهیه اقدام اصلاحی /برنامه بهبود کیفیت 7/7. تصویب اقدام اصلاحی / برنامه بهبود در تیم مدیریت و رهبری 8/7. تهیه فایل الکترونیکی مستندات خودارزیابی بخش ها / واحدها
1/8. مشارکت و هدایت تیم جهت انجام ممیزی داخلی 2/8.تهیه فایل اکسل نتایج ممیزی 3/8. تهیه فایل الکترونیکی تمامی مستندات ممیزی جهت آرشیو 4/8. مشارکت و همکاری با تیم ممیزی داخلی درثبت نتایج ممیزی در سامانه الکترونیکی آنلاین وزارت بهداشت در صورت ابلاغ وزارت توانمندسازی کارکنان بیمارستان در زمینه مباحث اعتباربخشی-9 10-تشکیل کارگروه های سنجه خوانی استانداردهای اعتباربخشی 11-شرکت فعال در کمیته ها ، کارگروه ها و جلسات بازدیدهای روزانه و یا دوره ای از بخش ها و واحدهای مربوطه 12-حضور در انجام بازدیدهای ایمنی بیمار 13- حضور در بازدیدهای میدانی ایمنی |
دانلود : نمودار سازمانی بیمارستان عباسی1402 حجم فایل 742 KB |
دانلود : فلوچارت رسیدگی به شکایات حجم فایل 1022 KB |
دانلود : سیاستهای اصلی بیمارستان حجم فایل 476 KB |
دانلود : روش مدون اخذ نظرات و پیشنهادات ذینفعان بیمارستان عباسی حجم فایل 520 KB |
دانلود : منشور حقوق بیمار در ایران حجم فایل 105 KB |
دانلود : ترخیص با مسئولیت شخصی حجم فایل 1034 KB |
دانلود : بخشنامه طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع حجم فایل 2478 KB |
دانلود : فرآیند پذیرش بیمار در بخش بستری حجم فایل 311 KB |
دانلود : فرآیند ترخیص بیماران حجم فایل 243 KB |
دانلود : ضوابط و مقررات بستری در بیمارستان حجم فایل 242 KB |