English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣

نام مسئول واحد : معصومه عظیمی 

مدرک تحصیلی : کارشناس پرستاری 


شرح وظایف واحد بهبودکیفیت و اعتباربخشی

1.همکاری در مدیریت فرآیندهای اصلی بیمارستان با صاحبان آنها

1/1. شناسایی فرآیندهای اصلی با مشارکت صاحبان فرآیند

2/1.تهیه شناسنامه و فلوچارت هرفرایند با مشارکت صاحبان فرآیند

3/1.معرفی فرآیندهای اصلی شناسایی شده در جلسه تیم مدیریت  و رهبری

4/1.ایجاد دسترسی کارکنان به فایل الکترونیک فرآیندهای اصلی ابلاغ شده با همکاری مدیریت IT

5/1. مشارکت در افزایش آگاهی کارکنان از فرآیندهای اصلی مرتبط با بخش / واحد

6/1. تعیین شاخص های سنجش فرآیندهای اصلی با مشارکت مسئولان / سرپرستاران بخش ها و واحدها

7/1. نظارت بر اندازه گیری و نظارت بر تحلیل شاخص های فرآیندی تعیین شده در بازه زمانی معین

8/1. ارائه گزارش تحلیل مسئولین شاخص ها به تیم اجرایی

9/1. کسب اطمینان از تدوین و انجام  برنامه بهبود کیفیت پیشنهادی توسط  صاحبان فرآیند

10/1. نظارت بر اجرای برنامه بهبود و اثربخشی آنها

  1. همکاری در جهت مدیریت شاخص های برنامه های عملیاتی

1 /2 . شرکت در برنامه پایش و نظارت بر روند پایش برنامه های عملیاتی  بصورت فصلی

2/2. نظارت بر تهیه گزارش و تحلیل شاخص های برنامه ای و در صورت لزوم پیشنهادات اصلاحی جهت ارائه در کمیته پایش و سنجش و یا تیم مدیریت و رهبری

  1. مدیریت شاخص های عملکردی بالینی و غیر بالینی

1/ 3. تدوین یا بازنگری شاخص های عملکردی بالینی و غیر بالینی با مشارکت مسئولین بخش ها و واحدها

2/3. پیشنهاد شاخص های عملکردی بالینی / غیر بالینی تدوین شده با رعایت اولویت بندی به همراه تعیین مسئول اندازه گیری هر شاخص به تیم مدیریت و رهبری

3/3. همکاری با ریاست بیمارستان جهت ابلاغ شاخص های عملکردی بالینی / غیربالینی به تمام بخش ها و واحدها

4/3.   نظارت بر جمع آوری و گزارش نتایج اندازه گیری هر شاخص توسط مسئول اندازه گیری آن

5/3. پی گیری گزارش نتایج شاخص ها ازمسئولین آنها بصورت ماهیانه

6/3. ارائه نتایج شاخص ها  در کمیته پایش و سنجش بصورت ماهیانه

7/3. نظارت بر اجرای صحیح اقدامات اصلاحی / برنامه بهبود کیفیت ابلاغ شده از سوی تیم مدیریت و رهبری در مورد شاخص هایی که نتایج آنها در محدوده هشدار یا بحرانی قرار دارند با مشارکت مسئولین شاخص ها 7

  1. کمک به شناسایی مشکلات جاری و فرصت های بهبود

1/4 . کمک به مسئولین بخش ها و واحدها و الویت بندی مشکلات جاری و فرصت های بهبود7

  1. تدوین برنامه بهبود کیفیت

1/5. تدوین برنامه بهبود کیفیت پیشنهادی بخش ها / واحدها با همکاری مسئولین بخش ها و واحدها

2/5. طرح برنامه پیشنهادی در تیم مدیریت و رهبری جهت تصویب و تامین منابع مورد نیاز

3/5. همکاری با ریاست جهت ابلاغ برنامه بهبود به بخش ها و واحدها پس از تائید

4/5. نظارت بر اجرا و پیشرفت برنامه بهبود ابلاغ شده

5/5. گزارش نتایج پیشرفت برنامه به تیم مدیریت و رهبری

  1. مدیریت مستندات اعتباربخشی

1/6. یکسان سازی فرمت مستندات اعتباربخشی

2/6. مشارکت در کارگروه های بازنگری مستندات

3/6. تائید مستندات بازنگری شده

4/6. همکاری در ابلاغ مستندات توسط ریاست

5/6. تهیه فایل الکترونیکی مستندات و در دسترس کارکنان قرار دادن آنها با همکاری IT

  1. خودارزیابی بخش ها و واحدها  

1/7. به روز رسانی چک لیست های کاغذی و الکترونیکی خودارزیابی

2/7. ابلاغ برنامه خودارزیابی بخش ها و واحدها

3/7. نظارت بر انجام نتایج خودارزیابی بخش ها و واحدها

4/7. جمع آوری و بررسی نتایج خودارزیابی بخش ها و واحدها

5/7. ارائه گزارش تحلیلی نتایج خودارزیابی بخش ها  و واحدها به تیم اجرایی

6/7.همکاری با مسئولین بخش ها و واحدها جهت تهیه  اقدام اصلاحی /برنامه بهبود کیفیت

 7/7. تصویب اقدام اصلاحی / برنامه بهبود در تیم مدیریت و رهبری

8/7. تهیه فایل الکترونیکی مستندات خودارزیابی بخش ها / واحدها

  1. ممیزی داخلی

1/8. مشارکت و هدایت تیم جهت انجام ممیزی داخلی

2/8.تهیه فایل اکسل نتایج ممیزی

3/8. تهیه فایل الکترونیکی تمامی مستندات ممیزی جهت آرشیو

4/8. مشارکت و همکاری با تیم ممیزی داخلی درثبت نتایج ممیزی در سامانه الکترونیکی آنلاین وزارت بهداشت در صورت ابلاغ وزارت

توانمندسازی کارکنان بیمارستان در زمینه مباحث اعتباربخشی-9

10-تشکیل کارگروه های سنجه خوانی استانداردهای اعتباربخشی

11-شرکت  فعال در کمیته ها ، کارگروه ها و جلسات بازدیدهای روزانه و یا دوره ای از بخش ها و واحدهای مربوطه

12-حضور در انجام بازدیدهای ایمنی بیمار

13- حضور در بازدیدهای میدانی ایمنی

   دانلود : نمودار سازمانی بیمارستان عباسی1402           حجم فایل 742 KB
   دانلود : فلوچارت رسیدگی به شکایات           حجم فایل 1022 KB
   دانلود : سیاستهای اصلی بیمارستان           حجم فایل 476 KB
   دانلود : روش مدون اخذ نظرات و پیشنهادات ذینفعان بیمارستان عباسی           حجم فایل 520 KB
   دانلود : منشور حقوق بیمار در ایران           حجم فایل 105 KB
   دانلود : ترخیص با مسئولیت شخصی           حجم فایل 1034 KB
   دانلود : بخشنامه طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع           حجم فایل 2478 KB
   دانلود : فرآیند پذیرش بیمار در بخش بستری           حجم فایل 311 KB
   دانلود : فرآیند ترخیص بیماران           حجم فایل 243 KB
   دانلود : ضوابط و مقررات بستری در بیمارستان           حجم فایل 242 KB